Verdenscup, VM og LM

Postet av Øystein Grødum den 13. Feb 2023

I helgen har det vært det vært løpere fra klubben representert i tre forskjellige land.

I polske Tomaszów leverte Pål Myhren Kristensen sitt hittil beste resultat med 5.plass i B-gruppen på 500m.

35.60 var fattige 8 hundredeler bak pallen! Aldri før har han vært så nærme tidsmessig de beste løperne i A-gruppen heller, kun to løpere så 34-tallet.

Neste helg er det nye muligheter samme sted.

I tyske Inzell ble junior VM arrangert og der stilte Stella Horka til start for Tsjekkia. Hun stilte i fellesstart, men i et sterkt felt nådde hun ikke finalen, uansett er det god læring!

Emily hadde tatt turen til en annen bane i Tyskland. I sitt fødeland stilte hun opp på 500 og 1500m i åpent Thüringen mesterskap i Erfurt.

I Båstad ble Landsmesterskapet for klassene 12-16 år arrangert.

Fra klubben deltok Kitty, Martin, Ola og Isac.

Det ble to turer på pallen for Martin. På 100m tok han til og med turen helt til topps! 1500 meteren ga bronsemedalje.

Ellers ble det både 4. og 5. plasser på gjengen fra Arendal under stevnet.