Priorieterte løp Skøytesesongen 2023/24

Postet av Øystein Grødum den 12. Nov 2023

Nå har vi fått is på banen på Myra og løpssesongen er i gang.

Vi har fortsatt ikke klar den lokale terminlista, men det vil bli løp både tirdager og torsdager denne sesongen.

For de som vil delta på løp andre steder finner dere oversikt over løp i inn - og utland her Terminliste 2023/24.

Klubben har trener (Siri) med på noen av løpene. Det første løpet Siri er med på er Odalskøyta 25-26.november på Hamar. Info om dette stevnet ligger her Odalskøyta.

Man må selv bestille overnatting (hotel, motel eller tilsvarende) mens klubben melder på samlet og betaler startkontingent for de yngre løperne.

Vikingskipet motel og Scandic hotel er ofte benyttet av klubbens medlemmer ved stevner i Hamar.

Løperne får 300,- kr pr. overnattingsdøgn i bostøtte for prioriterte løp. Det vil si at man får kr. 600,- i bostøtte til todagers-stevne hvor man overnatter fra fredag til søndag. i etterkant må man sende inn kvittering/bilag og fyller ut det utgiftskjema som dere får ved henvendelse til leder eller kasserer i klubben.

Maier-løpet 10.desember som er et dagstur-stevne er det også planlagt å ha med trener på.

Øvrige prioriterte løp denne sesongen er:

- NC 3

- NC 4

- Hamarlekene

- Sandefjordløpet

- NM Senior allround/sprint

- Stavanger Open

- NC 5

- NC 6

- Vikingløpet

- LM - kretsen tar seg av dette.

- NC7

- Rekordløp

- NM junior allround/sprint

Ikke alt er avklart enda ift trener på løpene.

Det er viktig å melde fra til Daniela innenfor påmeldingsfristen slik at hun kan melde på samlet til stevnene.

Informasjon om datoer for lokale løp vil bli kommunisert så snart dette foreligger.