Nyttig info

• Rekrutter og barn t.o.m 12 år kr 500,-
  • Øvrige aktive (junior C og eldre) kr. 1.000, -
  • Støttemedlemmer kr 250,-

Hvordan melde seg inn i klubben?

Gå inn på vår hjemmeside arendal-sk.no trykk på «Bli Medlem» eventuelt trykk på denne linken. https://medlemskap.nif.no/Start/Index/23606?_gl=1*qza7j9*_ga*MTkyNTQ3MzQ2NS4xNjYwOTA2MzIw*_ga_FYY91S696B*MTY2MTg1MjU4MC4xMS4xLjE2NjE4NTU3NzIuMC4wLjA.

Ved spørsmål kontakt vår eminente Argentinske skøyteløper og IT-ekspert Lucas på lucasicasatti@gmail.com han hjelper dere gjerne!

LISENS:

Lisens er viktig. Norges Skøyteforbund pålegger alle utøvere som deltar i konkurranse og trening (inkl. Skøyteskole) om å løse lisens for hver sesong. For barn født 01.01.2011 eller senere koster grunnlisens ingenting (Kr 0,-), men den må løses.

Mer om priser og fremgangsmåte finner dere i linken nedenfor.

NB: Det ligger også forsikring av ulik dekning i de forskjellige lisensene.

Kontakt Øystein (leder@arendal-sk.no eller Lucas lucasicasatti@gmail.com for hjelp angående lisens.

Les om lisens her:

Det er også ønskelig at foreldre løser «NSF administrativ lisens (kr 0,-)

Administrativ lisens er en registrering i hver enkelt klubb for å få en oversikt over medlemmer som er aktive i klubben i andre roller enn utøver. Administrativ lisens kan registreres på styremedlemmer, trenere, lagledere og officials med aktivt medlemskap. Dette er ikke en forsikring som andre lisenser, kun en registrering for å dokumentere klubbens aktivitet.

TRENINGSTIDER:

Arendal Skøiteklub har treningstider tirsdager og torsdag kl 18 og lørdager og søndager kl 10. Da er isen nyvannet når været tillater det.

Det er flest aktive løpere i ukedagene da flere deltar på stevner i helgene.

Klubben har trener for de viderekomne som trener etter program. Nybegynnere får ofte også hjelp når det er ønskelig av noen av de som har erfaring med skøyter. Er du ny på lengdeløpsskøyter er det viktigste å bruke tid på å lære seg å skli på isen og finne balansen 😊

Torsdager arrangerer klubben skøyteskole fra kl 18 (klar på isen) til kl 19. Da er det trenere til stede.

På disse organiserte treningene kan barn og unge medlemmer komme inn gratis ved å skaffe seg et iskort for barn.

LÅNE SKØYTER:

Så langt beholdningen rekker kan barn og unge som har tegnet medlemskap i Arendal Skøiteklub låne skøyter gratis for å delta på skøyteskole /aktivitet på isen. Vi har flest av de mindre størrelsene. Jan Petter eller Annette hjelper gjerne til med å skaffe skøyter.

KOMMUNIKASJON:

Klubben kommuniserer i ulike digitale kanaler.

Informasjon angående trening, treningstider etc. foregår fortrinnsvis på Spond.

For å bli medlem der kan dere snakke med trenere, og bruke gjerne følgende lenke: https://group.spond.com/FOPDV

Ellers kommuniseres det på Facebook, Messenger (interngrupper i forbindelse med stevnedeltakelser f.eks.) og hjemmesiden arendal-sk.no

KLUBBLØP:

Vi arrangerer jevnlig klubbløp gjennom sesongen. Påmelding skjer fortrinnsvis via egen påmeldingslenke på hjemmesiden (arendal-sk.no). Normalt blir påmeldingen åpnet 2-4 dager i forveien av aktuell dato. Påmeldingsfrist (online) er kl 15 på løpsdag. Løpene arrangeres fortrinnsvis på tirsdager eller torsdager med start kl 18:15.

Foreløpig terminliste ser slik ut:

• Torsdag 23.11.23. Påmelding ligger ute
  • Tirsdag 05.12.23
  • Torsdag 21.12.23 Grøt el. Tilsvarende etterpå
  • Tirsdag 09.01.24
  • Torsdag 25.01.24
  • Tirsdag 06.02.24
  • Torsdag 15.02.24 Barneløp påmelding på banen
  • Torsdag 29.02.24 Premier og pizza el. likn

Det kan forekomme endringer i denne listen så følg med.

Vi trenger hjelpere /Funksjonærer til ulike funksjoner i forbindelse med løp. Meld deg gjerne om du tenker du har noe å bidra med!

KVELDSMAT:

Vi satser på å servere kveldsmat etter en økt før jul.

Dette er planlagt gjennomført torsdag 31.11 fra kl 19-19:30.

Dette planlegges gjentatt etter jul.

KLUBBHETTEGENSER:

Vi arbeider for å få til avtale med lokal sportsforretning der det velges en hettegenser som alle barn som er medlem av Arendal Skøiteklub kan få genser gratis. Mer info om dette kommer når det er formelt klart.

STEVNER ANDRE STEDER:

Klubben har som tidligere kommunisert via hjemmesiden pekt ut noen nasjonale løp som prioriteres med bostøtte og trener (på noen av stevnene)

Dette kan du lese mer om her

HÅPER ALLE FÅR EN FIN VINTER PÅ GLATTISEN!